Илюстрации – XIX век.
Търговски кораби в Нагасаки
Публикувана на 15 декември 1877 г. във вестник „Лондон Нюз“.
Погребалното шествие на Принц Санджо Санетоми (三条実美, Sanjo Sanetomi 1837–1891).
Той е погребан в Гококу-джи (護国寺, Gokoku-ji) Бункио, Токио.
Публикувани във френския седмичник „Льо Монд Илюстре“ на 6-ти юни 1891 (24-та година от периода Мейджи). Илюстрациите са дело на френския художник Жорж Фердинанд Биго (1860 – 1927), известен със сатиричните си творби, посветени на периода Мейджи.
Пехотинец от Имперската армия на Япония в Корея по време на първата Китайско-японска война (1894-1895).
Публикувана във френския седмичник „Льо Монд Илюстре“ през 1894 (27-та година от периода Мейджи). Илюстрацията отново е дело на френския художник Жорж Фердинанд Биго (1860 – 1927), посветена на войната.
Оригинално заглавие гласи: “Soldat du 10e regiment d’infanterie de ligne. Armée. — Tenue de campagne.”
Цивилни носачи, придружаващи Имперската армия на Япония в Корея по време на първата Китайско-японска война (1894 – 1895).
Публикувана във френския седмичник „Льо Монд Илюстре“ през 1894 (27-та година от периода Мейджи). Илюстрацията отново е дело на френския художник Жорж Фердинанд Биго (1860 – 1927), посветена на войната.
Оригинално заглавие: “Coolies japonais suivant une colonne marche.”
Корейски полицай по време на нахлуването на Имперската армия на Япония в Корея през първата Китайско-японска война (1894 – 1895).
Публикувана във френския седмичник „Льо Монд Илюстре“ през 1894 (27-та година от периода Мейджи). Илюстрацията е от същата серия, посветена на войната, дело на френския художник Жорж Фердинанд Биго (1860 – 1927).
Лекар от Червения кръст носи ранен войник от Имперската армия на Япония в Корея по време на първата Китайско-японска война (1894 – 1895).
Публикувана във френския седмичник „Льо Монд Илюстре“ през 1894 (27-та година от периода Мейджи). Илюстрацията е от същата серия, посветена на войната, дело на френския художник Жорж Фердинанд Биго (1860 – 1927).
Артилерийски офицер от Имперската армия на Япония в Корея по време на първата Китайско-японска война (1894 – 1895).
Публикувана във френския седмичник „Льо Монд Илюстре“ през 1894 (27-та година от периода Мейджи). Илюстрацията е от същата серия, посветена на войната, дело на френския художник Жорж Фердинанд Биго (1860 – 1927).
Оригинално заглавие: “Commandant d’artillerie et artilleur japonais. Tenue de campagne.”
Изглед от улицата към театър в Киото.
Публикуван в британския седмичник „Дъ график“ на 1-ви юли 1882 (15-та година от периода Мейджи). Автор на творбата е канадския художник Чарлс Едуин Фрип (1854 – 1906).
Оригинално заглавие: “A Street in Kioto, Outside the Theatre.”
Любуване на цъфналите вишни в Деня на пролетта в Мукоджима (向島, Mukojima), Токио.
Публикувани във френския седмичник „Льо Монд Илюстре“ на 15-ти юни 1889 (24-та година от периода Мейджи). Илюстрациите са дело на популярния френски художник Жорж Фердинанд Биго (1860 – 1927), известен със сатиричните си творби, посветени на периода Мейджи.
Оригинално заглавие: “La fête des cerisiers à Moukodjina. — (Croquis à la plume, par M.Bigot, notre correspondant à Tokio.)”
Изложение в Киото през 1872. Илюстрация от английския художник Чарлс Уиргман (1832 – 1891).
Ученички се възхищават на самурайски брони, издигнати около знамена, изобразяващи символа на Шогуната Токугава. Илюстрацията е от Изложбата на изкуствата и занаятите в Киото, по-известна като Изложението в Киото (京都博覧会, Kyoto Exposition). Двама японци, облечени по западен образец, участват в организацията на събитието.
Изложбата се състои от 10 март до 30 май 1872 (5-та година от периода Мейджи) в будистките храмове Ниши Хонганджи, Кенин-джи и Чион-ин (西本願寺・建仁寺・知恩院, Nishi Honganji, Kennin-ji and Chion-in). Посетена е от голям брой чуждестранни туристи, които до този момент не са имали достъп до Киото. Изложбата става ежегодна и се провежда чак до 1928 (3-та година от периода Шова).
Известният танцов фестивал Мияко Одори (都をどり, Miyako Odori) включва изпълненията на много гейши и е част от изложбата в Киото през 1872. Той е проведен в малък театър до Гион. Танцовият спектакъл е малко по-кокетен от обичайното, за да се хареса на чужденците.
От следващата година, танците се състоят в специално построения за Мияко Одори театър „Гион Кобу Кабуренжо“ (祇園甲部歌舞練場, Gion kōbu kaburenjō). Въпреки, че в наши дни фестивалът се счита за традиционен, Мияко Одори е нов и оригинален подход в сравнение с типичните сценични представления от онова време.
Публикувана в „Илюстрейтед Лондон Нюз“ на 19-ти октомври 1872 (5-та година от периода Мейджи).
Оригинално заглавие: “Exhibition of arts and manifactures at Kioto, Japan.” Art by English artist and cartoonist Charles Wirgman (1832-1891).
Снимков материал: МейджиШова